بسم الله الرحمان الرحیم
با صلوات بر محمد و ال محمد
و عرض سلام بر همگی خوانندگان
با دیدن موضوع فکر کردم اهل مطالعة باشید نویسنده گرامی اما از این متعجبم که ایا شما این امور را تحقیق کردین یا فقط کپی کردین در هر صورت حمل بر احسن الحال میکنم که شما کپی کردین زیرا در جای جای این مدعای شما اشکال می باشد
1-کتاب غیبت شیخ طوسی پر از روایتهای شیعی وعامی(سنی)و از قبیل آن وصیت که احمد بن خلیل مصری و علی بن سنان موصلی که سنی مسلک هستن وبقیة افراد ناقل تا امام صادق مجهول هستند یعنی نمیدانیم اصلا وجود داشتند یا نه
2-کتاب بحار الانوار هم یک دائرة المعارف شیعی هست و هرچی در اهل البیت امده در کتاب آوردن و بحار ازغیبت طوسی نقل کرده
3-در اکثر نقل شما دروغ می باشد مثلا گفتن اینکه تهامه از یمن میباشد در اینجا(همانا ايمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمين يمن است و به همين سبب کعبه را "کعبهء يمانيه" می گويند . بحار الأنوار ج22 ص137)این گفتار را علامه مجلسی از ابن اثیر صاحب کتاب
النهاية في غريب الأثر
که سنی میباشد نقل کرده وخودش هم نگفته
النهاية في غريب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارك بن محمد الجزري مشهور به ابن الاثیر ،ابن اثیر این گفتار را در کتابش البته به زبان عربی هست گفته
جلد5ص722 الناشر : المكتبة العلمية - بيروت ، 1399هـ - 1979م
در صورتی که شما گفتید(رسول خدا(ص) فرمود :)واین دروغ محض هست ورسول خدا فرمودند(من کذب عليَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار)
4-روایت الایمان یمانی سنی هست و شیعة آن را نقل نکرده
5-مکه جزء یمن نمیباشد لذا به رکنی که به طرف یمن میباشد گفته میشود یمانی وبه رکنی که به سمت شام(سوریة)هست میگن رکن شامی
6-کعبة یمانی در روایات خود اهل سنت در یمن بوده وپیامبر برای نابودی ان سپاه فرستاد میتوانید مراجعه کنید به همین کتاب که گذشت ابن اثیر در همین چاپ به جلد2ص141 گفته:
قيل ذُو الخَلَصة : الكعْبة اليمانِيَّة التي كانت باليَمن فأنْفذَ إليها رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم جَرِيرَ بن عبد اللّه فخرّبها،کعبه یمانیه در یمن بود و پیامبر یکی را با نام جریر ین عبدالله رهسپار کرد تا ان را واژگون کند
7-یمانی مقدمه ساز هست ونه معصوم
و از یمن خروج میکند بلکه از صنعاء مراجعه شود به
بحار الأنوار / جزء 52 / صفحة [245]
عن عبيد بن زرارة قال: ذكر عند أبي عبد الله عليه السلام السفياني فقال: أنى يخرج ذلك، ولم يخرج كاسر عينه بصنعاء (سفیانی در محضر امام صادق ع ذکر شد پس امام فرمود چطوری سفیانی خروج کند در حالی که یمانی رو کم کن آن از صنعاء (پایتخت یمن)خروج نکرده!!!!
8-فرمودید هرکس اهل البیت گفتن مخالفت با اون سبب جهنم میشود بفرمایید که در مورد این حدیث چطور ایا تمام شیعة هم معصوم هستن
کتاب صفات شیعة مولف شیخ صدوق
جلد1صفحة2 حدیث 5
قال سمعت أبا الحسن(امام کاظم) ع يقول :من عادى شيعتنا فقد عادانا و من والاهم فقد والانا لأنهم منا خلقوا من طينتنا من أحبهم فهو منا و من صفات الشيعة بغضهم فليس منا شيعتنا ينظرون بنور الله و يتقلبون في رحمة الله و يفوزون بكرامة الله ما من أحد من شيعتنا يمرض إلا مرضنا لمرضه و لا اغتم إلا اغتممنا لغمه و لا يفرح إلا فرحنا لفرحه و لا يغيب عنا أحد من شيعتنا أين كان في شرق الأرض أو غربها و من ترك من شيعتنا دينا فهو علينا و من ترك منهم مالا فهو لورثته شيعتنا الذين يقيمون الصلاة و يؤتون الزكاة و يحجون البيت الحرام و يصومون شهر رمضان و يوالون أهل البيت و يتبرءون من أعدائهم [من أعدائنا] أولئك أهل الإيمان و التقى و أهل الورع و التقوى و من رد عليهم فقد رد على الله و من طعن عليهم فقد طعن على الله لأنهم عباد الله حقا (قسمت قرمز که می فرمایید : کسی که بر شیعة رد کند -قبول نکند-پس بر خدا رد کرده واز او قبول نکرده
9-یمانی حق است درست اما درست بودن و مخالف ان گناه هم درست اما این دلیل معصوم بودن نمیکند و عاقل این را میفهمد
10-مهدیون چه کسانی هستند این هم دلالت بر کمبود اطلاعات شما میکند چون روایت مهدیون در کتب شیعة اطلاق بر ائمة 12 میشود دلیل هرچی بخوای هست مراجعه کن به کتاب اثبات الهداة شیخ حر عاملی
تاببینی برای نمونه عرض میکنم چون خیلی زیاد هست مراجعه کن کتاب کمال الدین و اتمام النعمة شیخ صدوق باب ما اخبر به الحسین بن علي ع
ص298ح3
قال الحسين بن علي بن أبي طالب عليه السلام :منا اثنا عشرمهديا أولهم أمير المؤمنين على بن ابي طالب، وآخرهم التاسع من ولدي، وهو الامام القائم بالحق، يحيى الله به الارض بعد موته.
ترجمه:امام حسین ع میفرماید :از ما(اهل البیت)12مهدی هست اول انها امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و اخر انها 9 فرزند من هست
11-شما که به کتاب منتخب الانوار المضیئة دسترسی دارید وبه او استدلال میکنید یک نگاهی هم به صفحه177 بزنید که فرموده یمانی از کجا خروج میکنه برادر من، حالا اشکالی نداره خودم برات میزارم تا مطالعه کنی
محمد بن مسلم الثقفي قال دخلت على أبي جعفر محمد الباقر ع و أنا أريد أن أسأله عن القائم من آل محمد ع فقال لي مبتدئا يا محمد بن مسلم إن في القائم من آل محمد ص شبها من الخمسة الرسل يونس بن متى و يوسف بن يعقوب و موسى و عيسى و محمد ص أما شبهه من يونس فرجوعه من غيبته و هو شاب بعد كبر السن و أما شبهه من يوسف فالغيبة من خاصته و عامته و اختفاؤه من إخوته و إشكال أمره على أبيه يعقوب مع قرب المسافة بينه و بين أبيه و أهله و شيعته و أما شبهه من موسى فدوام خوفه و طول غيبته و خفاء ولادته و تعب شيعته من بعده و ما لقوا من الأذى و الهوان إلى أن أذن الله عز و جل في ظهوره و نصره و أيده على عدوه و أما شبهه من عيسى فاختلاف من اختلف فيه حتى قالت طائفة منهم ما ولد و طائفة قالت مات و قالت طائفة قتل و صلب و أما شبهه من جده المصطفى ص فخروجه بالسيف و قتله أعداء الله عز و جل و أعداء رسوله ص و الجبارين و الطواغيت و أنه ينصر بالسيف و بالرعب و أنه لا ترد له راية و إن من علامات خروجه خروج السفياني من الشام و خروج اليماني من اليمن و صيحة من السماء في شهر رمضان و مناد ينادي من السماء باسمه و اسم أبيه (یادت باشه برادر گرامی نوشته مورد نظر قرمز هست که امام باقر میفرماید:سفیانی از شام(سوریه)و یمانی از یمن خروج میکنن
12-فرمودید(از امامصادق(ع) در روايتىطولانىکه نام ياران قائم(ع) را ذکر می کند آمده است : و از بصره ..... احمد . بشارة الاسلام ص 181) بابا خوب روایت رو ذکر کن چرا سانسور میکنی عجیبه خوب احمد پسر کی باشه خودم میگم بشارة الاسلام وهمه کتابهای متاخرین یعنی علمای که بعد علامه حلي (متوفي قرن هشتم )تا الان همه این روایت رو از کتاب دلائل الامامة که نویسنده آن محمد بن جرير بن رستم طبري شیعي(قرن چهارم) هست نقل کردند حالا ببینیم این احمد که از اصحاب امام زمان هست پدرش کیست
(ومن البصرة: عبد الرحمن بن الأعطف بن سعد، و أحمد بن مليح، وحماد بن جابر:) دلائل الامامة چاپ دار الذخائر –قم صفحه 318 ای بابا این که احمد فرزن ملیح هست پس کو حسن J
13- روایتی رو نقل کردین (از اميرمؤمنان(ع) در خبرى طولانىکه در آن اصحاب قائم(ع) را ذکر می کندآمده است كه : اولين آنها ازبصرهو آخرين آنها از ابدال مى باشد . بشارة الاسلام ص 148 ) اي كاش امانت علمی را رعایت می کردی وتمام روایت رو نقل میکردی گرچه میدونم تو اصلا کتاب بشارت اسلام رو ندیدی چون اگر میدیدی این حرفها رو نمیزدی خوب الان تمام روایت رو نقل میکنم تا اینکه دیگه بازیچه دجالها نشی مراجعه کن بشارت الاسلام